KlachtenreglementContactpersonen, vertrouwenspersonen en | |
Waar samen gewerkt wordt, kunnen spanningen ontstaan. Spanningen tussen een leerling of een ouder enerzijds en de schoolleiding, een leerkracht of een ander die bij school is betrokken, anderzijds. Mocht een dergelijke situatie zich voordoen dan kunt u hierover praten met de interne contactpersoon van onze school. Dat is de intern begeleider, Lida Noordhout. Wij hanteren overigens het principe: ga eerst naar de leerkracht, dan naar de directeur. | Klachtencommissie Vereniging Bijzondere ScholenKlachten op het meer schoolinhoudelijke vlak kunnen, indien intern op school geen oplossing wordt gevonden of de klacht niet naar tevredenheid van klager wordt opgelost, direct worden voorgelegd aan de Klachtencommissie onderwijs VBS in Den Haag, bij voorkeur via eerder genoemde website. De klachtencommissie neemt na ontvangst van de klacht deze – mits de klacht qua termijn en inhoud- ontvankelijk is, in behandeling. Beide partijen (klager en school) worden altijd in de gelegenheid gesteld hun mening te geven (hoor en wederhoor). Na behandeling van de klacht, doet de klachtencommissie uitspraak en geeft een advies aan het bestuur van de school. Het bestuur van de school beslist uiteindelijk wat er met dit advies gebeurt. |
Vertrouwenspersoon Even voorstellen: Ineke Donjacour, extern vertrouwenspersoon Stichting Kopwerk
Belangrijk is het dat een ieder zich veilig, gerespecteerd en welkom voelt in zijn of haar (werk)omgeving. Toch kan het gebeuren dat iemand dat anders ervaart. De oorzaak kan een ervaring van ongewenst gedrag zijn, of (een vermoeden van) een integriteitsincident. Als je hiermee te maken krijgt is het van belang dat je je verhaal vertrouwelijk kwijt kunt. Hierbij kan ik een luisterend oor bieden, je ondersteunen, adviseren en begeleiden. Dit gebeurt op vertrouwelijke basis. Er zijn diverse vormen van ongewenst gedrag zoals pesten, discriminatie, (seksuele) intimidatie, bedreiging, gewelddadig gedrag. Je kunt echter ook andere problemen ervaren waardoor je jezelf niet kunt zijn, je onheus bejegend voelt, of je buitengesloten voelt. Wat kun je van mij verwachten? De ondersteuning is soms telefonisch, maar je kunt ook aangeven dat je een ontmoeting wilt om te bespreken wat er aan de hand is. Samen staan we stil bij alle aspecten die er spelen en wat dit voor je betekent. Als je dat wilt kunnen we samen kijken, wat eventueel verdere stappen kunnen zijn. We bespreken op welke manier je het best zou kunnen reageren op de situatie. Als je er bijvoorbeeld voor kiest om het gesprek aan te gaan met een collega of leidinggevende, kunnen we dit voorbereiden. In sommige gevallen kan ik ook meegaan naar een dergelijk gesprek. Als dat van toepassing is, kan ik adviseren over een verwijzing naar daarvoor in aanmerking komende (hulpverlenings-)instanties of juridische hulp. Als je een formele klacht wil indienen, kan ik hierbij ondersteunen. Dit geldt ook indien je aangifte wil doen bij de politie.
Wie is Ineke? Ik ben Ineke Donjacour. Ik woon in Dirkshorn, een klein dorpje bij Schagen. Ik ben getrouwd en heb 1 zoon van 22 jaar en vijf katten. Ik houd van wandelen, tuinieren en ontwerpen/ maken van kleding. Ik ben werkzaam als HR adviseur bij een Welzijns- en Kinderopvangorganisatie. Daarnaast ben ik gecertificeerd vertrouwenspersoon bij een aantal organisaties.
Je kunt mij bereiken op: 0612516843. Ook kun je mij mailen: inedon@gmail.com |
Montessori KindcentrumDe Wegwijzer @. wegwijzer-enkhuizen@kopwerk.nl Volg ons ook op
Locatie | Snel naar
De Wegwijzer Leesvoer:
Samen met ouders | Snel naarWat is Montessori? Wij vertellen je er graag over Nederlandse Montessori Vereniging
Opvang de Peutertuin
De groepen
Ervaar het zelf! | Snel naarDrie unieke Wegwijzer Kroontjes Je kan ernaar vissen... of vraag het! Duik de school eens in
Nieuws Agenda Foto's
Zoeken in de site |